TERAPIA CARIILOR DENTARE

Caria dentară reprezintă cea mai frecventă afecțiune stomatologică, fiind totodată principala cauză de pierdere a dinților. Smalțul dentar este prima structură dură dentară afectată de carie, iar fără tratamentul corespunzător, caria dentară avansează către structurile din profunzimea dintelui. Cu cât un pacient merge la un consult de specialitate mai târziu, afecțiunea cariei dentare se extinde de la o carie superficială la una dureroasă și inestetică, existând riscul de pierdere a dintelui și de infectare a zonei afectate de caria dentară. În starea incipientă a unei carii dentare, observarea acesteia poate fi sesizată în cadrul unui consult stomatologic, iar tratamentul presupune o intervenție simplă și nedureroasă. Pentru sănătatea zâmbetelor dumneavoastră, Centrul de Medicină Dentară DentalAlex recomandă un consult la fiecare 6 luni, astfel încât orice problemă dentară să poată fi observată și tratată timpuriu, in stadiile incipiente.

Odată ce o carie dentară provoacă sensibilitate sau durere, leziunile sunt deja avansate, cavitatea carioasă provocând o distrucție mai mare a structurii dentare. Dacă procesul carios nu este tratat, cavitatea afectată se mărește cu trecerea timpului și provoacă leziunea pulpei dentare (a nervului dintelui), pentru care este necesar tratamentul canalelor radiculare.

Cariile dentare, în funcție de evoluția și momentul depistării acestora, se pot clasifica în următoarele tipuri: incipiente, medii și profunde. Tratamentul cariilor incipiente se realizează prin îndepărtarea țesutului afectat, protecția țesuturilor sănătoase, prin izolarea dintelui și reconstrucția propriu-zisă cu ajutorul materialelor specifice, care asigură rezistența în timp, funcționalitatea și estetica unei danturi sănătoase.

Cariile medii implică apariția durerii și a sensibilității locale și necesită îndepărtarea mai multor țesuturi afectate. Pentru cariile profunde, în funcție de gradul de afectare al dintelui, tratamentul necesită etape complexe, în mai multe ședințe, fiind nevoie de un tratament al canalelor radiculare.

Pentru tratamentul cariilor dentare, Centrul de Medicină Dentară DentalAlex oferă pacienților săi confort și calitate maximă, utilizând materiale și aparate de ultimă generație, beneficiind și de un centru de imagistică propriu

Vreau să mă programez!